Çinli oyun geliştirici Game Science’in imzasını taşıyan ve Tencent Holdings Ltd tarafından desteklenen Black Myth: Wukong, oyun endüstrisinde önemli bir başarıya imza attı. Bu aksiyon-macera oyunu, yalnızca 83 saat içinde 10 milyon kopya satmayı başardı.
Eş Zamanlı Oyuncu Sayısında Büyük Artış
Oyunun piyasaya sürülmesinden sonra X (eski adıyla Twitter) üzerinden yapılan açıklamalara göre, Cuma akşamı Pekin saatiyle bu önemli başarıya ulaşıldı. Dünya çapında en yüksek eş zamanlı kullanıcı sayısı ise, PC ve PlayStation platformlarında 3 milyona çıktı.
Black Myth: Wukong‘un popülaritesi, ilk gününde Steam‘de en popüler tek oyunculu oyun olarak öne çıkmasını sağladı. Cyberpunk 2077 ve Elden Ring gibi büyük rakiplerini geride bırakmayı başardı. Perşembe günü Steam‘de eş zamanlı oyuncu sayısında yeni bir rekor kırarak, yakın tarihin en büyük PC çıkışı olarak kayıtlara geçti.
Fiyatlandırma ve Yerel Pazardaki Yeri
Oyunun fiyatı, Çin anakarasında ve Hong Kong’da yaklaşık 38 ABD doları, ABD’de ise 60 ABD doları olarak belirlenmiş durumda. Oyun, tarihi Çin tapınaklarını özenle yeniden yaratıyor. Oyun kurucularından biri, oyunun piyasaya sürülmesinden önce devlet haber ajansı Xinhua tarafından yayınlanan bir belgeselde ülkeye olan “basit sevgisini” dile getirdi.
Kârlı Başlangıç ve Satış Performansı
Niko Partners analisti Daniel Ahmad, Black Myth: Wukong‘un ilk gününde kârlı hale geldiğini ve ilk üç gününde 450 milyon dolardan fazla brüt gelir elde ettiğini belirtti. Ahmad ayrıca, Sony Group Corp‘un Wukong’un lansmanından önce Çin’de PlayStation 5 için bir satış promosyonu düzenlediğini ve mağazaların konsolun tamamını sattığını ekledi.
Wukong’un Başarı Düzeyi
Valve Corp’un Steam, Sony’nin PlayStation 5 ve Tencent’in WeGame platformlarındaki satışlar göz önüne alındığında, Wukong 10 milyon kopya barajına Elden Ring ve Hogwarts Legacy‘den daha hızlı ulaştı. Bu iki oyun da kendi alanlarında büyük hit olarak kabul ediliyor.
Çin Oyun Sektöründeki Dönüşüm
Wukong’un güçlü performansı, Çin’in 40 milyar doları aşan oyun sektörünün düzenleyici gecikmelerden sonra köşeyi döndüğüne dair beklentileri desteklemeye yardımcı olabilir. Bu yaz, Tencent’in DnF Mobile, NetEase Inc’in Naraka: Bladepoint Mobile ve bağımsız stüdyo Mihoyo’nun ZZZ’si gibi büyük çıkışların alışılmadık derecede yoğun olduğu bir sezona işaret ediyor. Hangzhou merkezli Game Science tarafından geliştirilen Wukong, Çin’in tarihindeki en büyük PC lansmanını işaret ediyor.